Απόλυτα σχετικό είναι. Μέγα παράδειγμα η 1η εκλογή Τριντό στον Καναδά όπου όλοι οι πολιτικοί αναλυτές συμφωνούσαν οτι τότε είχε πρωτοβγεί επειδή απλά είναι πολύ ωραίος γκόμενος. Η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών τότε που τον ψήφισαν είχαν βάλει ως πρώτο λόγο ότι ήταν τρελό γκομενάκι. Ενώ στους άντρες ήταν στην 3η υψηλότερη επιλογή το κριτήριο της ομορφιάς του Τριντό.
Όχι απλά άσχετο αλλά σούπερ σχετικό είναι ειδικά όταν μιλάμε για πρόσωπο που διεκδικεί τόσο υψηλές θέσεις. Μόνο όσες κ όσοι καβλώνουν ή έχουν ερωτευτεί τον Κασσελάκη να πάνε να τον ψηφίσουν φτάνουν για να πιάσει 20%+ ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτό στην Ψυχολογία λέγεται το φαινόμενο του φωτοστέφανου (Halo effect )
en.wikipedia.org
The
halo effect (sometimes called the
halo error) is the tendency for positive impressions of a person, company, country, brand, or product in one area to positively influence one's opinion or feelings.
[1][2] Halo effect is ”the name given to the phenomenon whereby evaluators tend to be influenced by their previous judgments of performance or personality.”
[3] The halo effect is a
cognitive bias which can prevent someone from forming an image of a person, a product or a brand based on the sum of all objective circumstances at hand.
Το φαινόμενο του «φωτοστέφανου» ως πολιτική και κοινωνική στρατηγική
www.proson.gr
Ο λόγος γίνεται για το φαινόμενο του «
φωτοστέφανου» (
Ηalo Εffect). Το φαινόμενο αυτό είναι ένα είδος
γνωστικής προκατάληψης που διακατέχει ένα άτομο, το οποίο έχοντας θετική άποψη για ένα χαρακτηριστικό κάποιου, τείνει να γενικεύει αυτή την άποψη και σε άλλα χαρακτηριστικά.
Ο όρος επινοήθηκε από τον Edward Thorndike και, ουσιαστικά, είναι γνωστός ως το φυσικό στερεότυπο της
ελκυστικότητας και αναφέρεται στη συνήθη
τάση των ανθρώπων να «βαθμολογήσουν» άτομα που θεωρούν ως ελκυστικά, πιο ευνοϊκά για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους.
Το «φωτοστέφανο» χρησιμοποιείται επίσης σε μια πιο γενική έννοια για να περιγραφεί η συνολική επίπτωση μιας συμπαθής προσωπικότητας, ή κάποιο συγκεκριμένο επιθυμητό χαρακτηριστικό, στη δημιουργία
μεροληπτικών αποφάσεων του προσώπου-στόχου, σε οποιαδήποτε διάσταση.
Ένα απλοποιημένο παράδειγμα του φαινομένου του «φωτοστέφανου» είναι όταν κάποιος παρατηρεί ότι ένα άτομο σε μια φωτογραφία είναι ελκυστικό, περιποιημένο και κομψά ντυμένο, υποθέτει, χρησιμοποιώντας μια νοητική ευρετική, ότι το άτομο στη φωτογραφία
πρέπει να είναι και αγαθό, με βάση τους κανόνες της δικής τους κοινωνικής αντίληψης.
Αυτό το
συνεχές λάθος στην κρίση αντανακλά τις προτιμήσεις, τις προκαταλήψεις, την ιδεολογία, τις φιλοδοξίες και την
κοινωνική αντίληψη του ατόμου.